Pellentesque hendrerit metus ac dolor volutpat vestibulum. Nullam ultricies purus erat, vitae rhoncus tellus. Morbi scelerisque quam sit amet sem accumsan molestie. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Maecenas faucibus est sed dolor consequat nec aliquam est convallis. Sed orci neque, auctor hendrerit lobortis sed, fermentum sit amet velit. In faucibus sem at nisi rutrum ac pharetra odio sodales. Fusce sagittis, lacus sit amet consectetur accumsan, odio erat varius orci, quis bibendum lorem sem non mi. Ut vel eros eget lectus hendrerit sollicitudin. Morbi molestie nibh a velit rhoncus sit amet posuere elit sagittis. Proin sed dolor id ligula vehicula vestibulum. Aenean viverra, eros ac vulputate interdum, lorem justo pellentesque mi, id commodo lacus purus in sapien. Nullam nulla est, tristique id iaculis molestie, aliquam sed quam. Quisque pharetra eleifend luctus. In in lorem nunc, sit amet faucibus dolor. Etiam luctus fermentum massa, sed ultricies neque tempus vel.
Donec nec mi ante. Vestibulum eu tellus mauris. Mauris at nibh mi, eget condimentum est. Proin pulvinar felis non purus ultricies eget auctor odio blandit. Duis congue nisl tristique velit mollis eu suscipit nunc vulputate. Aenean neque mi, mattis tristique aliquam ut, faucibus in sem. Suspendisse ac bibendum ligula. Nam laoreet mi a magna ultricies scelerisque. Praesent condimentum convallis nisi, vitae aliquet nisl consequat a. Integer feugiat, quam nec pellentesque ornare, risus lorem posuere arcu, quis condimentum turpis orci vel risus. Aenean non nisl augue. Nulla nec imperdiet tellus.
Pellentesque hendrerit metus ac dolor volutpat vestibulum. Nullam ultricies purus erat, vitae rhoncus tellus. Morbi scelerisque quam sit amet sem accumsan molestie. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Maecenas faucibus est sed dolor consequat nec aliquam est convallis. Sed orci neque, auctor hendrerit lobortis sed, fermentum sit amet velit. In faucibus sem at nisi rutrum ac pharetra odio sodales. Fusce sagittis, lacus sit amet consectetur accumsan, odio erat varius orci, quis bibendum lorem sem non mi. Ut vel eros eget lectus hendrerit sollicitudin. Morbi molestie nibh a velit rhoncus sit amet posuere elit sagittis. Proin sed dolor id ligula vehicula vestibulum. Aenean viverra, eros ac vulputate interdum, lorem justo pellentesque mi, id commodo lacus purus in sapien. Nullam nulla est, tristique id iaculis molestie, aliquam sed quam. Quisque pharetra eleifend luctus. In in lorem nunc, sit amet faucibus dolor. Etiam luctus fermentum massa, sed ultricies neque tempus vel.
Donec nec mi ante. Vestibulum eu tellus mauris. Mauris at nibh mi, eget condimentum est. Proin pulvinar felis non purus ultricies eget auctor odio blandit. Duis congue nisl tristique velit mollis eu suscipit nunc vulputate. Aenean neque mi, mattis tristique aliquam ut, faucibus in sem. Suspendisse ac bibendum ligula. Nam laoreet mi a magna ultricies scelerisque. Praesent condimentum convallis nisi, vitae aliquet nisl consequat a. Integer feugiat, quam nec pellentesque ornare, risus lorem posuere arcu, quis condimentum turpis orci vel risus. Aenean non nisl augue. Nulla nec imperdiet tellus.
"Decyduję, realizuję, szanuję
budżet uczniowski
w Szkole Podstawowej Nr 2 im. św. Wojciecha w Krakowie"
W naszej Szkole od roku szkolnego 2014/2015 realizujemy projekt, w ramach którego Uczniowie mogą zdecydowac o wykorzystaniu określonej kwoty na realizację zgłoszonych projektów. Pragniemy w ten sposób zachęcić naszych Uczniów do współdecydowania o Szkole, a co za tym idzie - do współodpowiedzialności. Zeszłoroczna edycja pokazała, że Dzieci mają wiele pomysłów, a realizacja jednego, wybranego w powszechnym głosowaniu, udowodniła, że warto się zaangażować. Wierzymy, że w kolejnych latach pomysłów będzie coraz więcej :-)
Szkoła przyjazna żywieniu i aktywności fizycznej
W roku 2014 otrzymaliśmy Certyfikat Szkoły przyjaznej żywieniu i aktywności fizycznej!
W ramach projektu podejmujemy szereg działań zmierzających do upowszechnienia wiedzy na temat prawidłowego odżywiania i wartości aktywności fizycznej.
Wśród nich znalazły się min.:
- uzgodnione z Firmą "Stołóweczka" jadłospisy obiadów,
- zorganizowane dwa dni promocji zdrowia,
- organizowanie codziennie w ramach zajęć świetlicowych zajęć ruchowych,
- przeprowadzone lekcje dotyczące poruszanej tematyki,
- uzgodniona z firmą "Stołóweczka", Rodzicami, Uczniami i Nauczycielami oferta szkolnego drugiego śniadania.
Zapraszamy do zapoznania się ofertą zdrowych i smacznych kanapek min. z twarożkiem i pastami :-), które od roku szkolnego 2014/2015 mozna kupować w abonamencie śniadaniowym.
Realizacje projektu koordynują Panie: Kamila Bilska-Kosowska i Mariola Pawełek.
Uczeń-Obywatel
W ramach projketu Uczniowie z klasy 5d i 5e uczestniczą w zajęciach, których celem jest przybliżenie Dzieciom historii krakowskiego samorządu lokalnego, zasad funkcjonowania Gminy Miejskiej Kraków, procedur obowiązujących przy wyborach przedstawicieli, którzy w imieniu Mieszkańców rządzą naszym Miastem. Podczas dotychczasowych zajęć nasi Uczniowie zwiedzili Urząd Miasta Krakowa, byli w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa, przy gabinecie Prezydenta Miasta Krakowa oraz poznali historię samorządu.
Problem z głowy
Miejmy nadzieję, że w naszej Szkole na długo mamy "problem z głowy" :-) Profilaktyka wszawicy jest niezwykle istotna, bo problem nie zniknął w naszym społeczeństwie. W ramach projektu przeprowadzone zostały tematyczne lekcje, omówiono problem podczas zebrań z Rodzicami, pozyskano zgody od Rodziców na dokonywanie okresowego przeglądu głów Dzieci w ramach profilaktyki wszawicy. Uświadomienie problemu Rodzicom skutkuje informowaniem pielęgniarki szkolnej na bieżąco o każdym podejrzeniu pojawienia się nieproszonych gości. Całe szczęście okresowe i doraźne przeglądy głów nie potwierdzają podejrzeń, ale mimo to będziemy je kontynuować, bo lepiej zapobiegać, niż leczyć :-) Koordynatorem projektu w naszej Szkole jest Pani Edyta Wypych.
Ratujemy i uczymy ratować
Program prowadzony jest w naszej Szkole od roku szkolnego 2011/2012. Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą. Program RUR polega na wprowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Dzieci oswajają się z tak ważnymi zagadnieniami, kształtowane są właściwe nawyki – pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym. W ramach projektu otrzymaliśmy fantoma do nauki resuscytacji oraz inne materiały dydaktyczne. W naszej Szkole realizacje projektu w klasach 1-3 koordynują Panie: Elżbieta Bajorek i Leokadia Darasz.
Dwójka jest EKO
Od kilku lat w naszej Szkole realizujemy szkolny projekt "Dwójka jest eko". Naszym projektem utrwalamy wiedzę i kształtujemy umiejętności oraz postawy naszych Uczniów związanych z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. Comiesięczne zbiórki makulatury, butelek PET, puszek aluminiowych, zbiórki plastikowych zakrętek oraz elektrośmieci, baterii, świetlówek, itp. wiążą teorię z praktyką. Szczególnie ważne jest zaangażowanie w przedsięwzięcie zarówno Uczniów, Pracowników Szkoły, jak i Rodziców. Dodatkowo realizacja projektu przynosi konkretne korzyści finansowe, dzięki czemu nasza Szkoła staje się coraz piękniejsza...
Do tej pory wspólnie zrealizowaliśmy następujące cele materialne :-)
- efekt roku szkolnego 2011/2012 - wyremontowana łazienka dla Chłopców na drugim piętrze w pawilonie B (klasy I-III) – (współfinansowanie: Rada Rodziców ze środków uzyskanych ze zbiórek i Szkoła ze środków zgromadzonych przez Dyrektora na wydzielonym rachunku dochodów),
- efekt roku szkolnego 2012/2013 - utworzenie drugiej 24-stanowiskowej pracowni komputerowej (współfinansowanie: Rada Rodziców ze środków uzyskanych ze zbiórek i Szkoła ze środków uzyskanych na dofinansowanie pracowni komputerowych z budżetu Miasta Krakowa), a trzeciej w Szkole (jedna 10-stanowiskowa pracownia Apple),
- efekt roku szkolnego 2013/2014 – wyposażenie każdej sali w pawilonie C (klasy 4-6) w projektory i komputery dla Nauczycieli (współfinansowanie: Rada Rodziców ze środków uzyskanych ze zbiórek i Szkoła ze środków zgromadzonych przez Dyrektora na wydzielonym rachunku dochodów) – stworzenie warunków do prowadzenia lekcji z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz wdrożenia dziennika i dzienniczka elektronicznego,
- cel roku 2014/2015 - remont podłogi korytarza na drugim piętrze w pawilonie C.
Od grosika do złotówki
Program „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki” realizują w naszej Szkole Uczniowie klas II. Propozycje zawarte w programie stanowią unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertę wzbogacającą doświadczenia Dzieci o wiedzę i umiejętności przydatne we współczesnym świecie jako początek edukacji ekonomicznej najmłodszych. Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy, oszczędzaniu, trafnym przewidywaniu i sposobach unikania różnych ryzyk. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy. Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z Uczniów otrzymuje własny „Dziennik podróży”, w którym dokumentuje realizację poszczególnych zadań.
Moje miasto bez elektrośmieci
W ramach programu nasi Uczniowie z klas III w szczególny sposób poznają sposób gospodarowania odpadami nazywanymi potocznie elektrośmieciami wykorzystując przygotowane do projektu materiały edukacyjne. Akcją utrwalająca zdobytą wiedzę jest coroczna (niekiedy organizowana dwa razy do roku) akcja zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego podczas Tygodnia ekologicznego. W ramach projektu zbieramy również świetlówki, które odbierane są ze Szkoły już kolejny rok. Realizacje projektu koordynuje Pani Małgorzata Dajda.
Od segregacji nie ma wakacji
Podczas realizacji projektu chcemy uwrażliwić Uczniów na problemy środowiska naturalnego, uświadomić skalę problemu w ujęciu globalnym i lokalnym, wskazać efektywniejsze sposoby zmniejszenie ilości odpadów komunalnych w środowisku naturalnym, zapoznać ze skutkami niewłaściwych zachowań względem środowiska, zmotywować do działania oraz wzbudzić odpowiedzialność za swoje postępowanie i jego wpływ na środowisko. Szczególny nacisk w programie położono na zasady gospodarowania odpadami w Krakowie. W warsztatatach grupowych i w wycieczce po Lamusowni uczestniczą Uczniowie klas IV.